torsdag 29 september 2016

Matematik - NOMP - strul och annat

Hej!
Har fått höra från flera elever och föräldrar att NOMP´en "hängt sig" och att uppdragen fått göras orimligt många gånger.
Jag har kontaktat NOMP-ansvariga och hoppas att det är ett tillfälligt problem som löser sig.
Jag har inte varit med om det tidigare och är tacksam om du hör av dig om det fortsätter.

De flesta elever är annars bra igång med sina NOMP-läxor. De barn som inte kan/hinner med hemma får komma på läxhjälp onsdagar direkt efter skolslut. Vi håller på till kl.14.00 i 1B´s klassrum då. Jag hör av mig vid behov.

Några har hört av sig och vill ha "svårare" läxor till sina barn. Bra att ni hör av er och jag noterar det, men vill fortsätta ett tag till med samma läxor till alla. Detta för att jag ska få en tydligare bild av vad ditt barn redan kan eller inte kan än. Det går bra att själv gå in på ÖVA MERA på NOMP och i skolan får alla som behöver utmaningar en extra bok med svårare uppgifter.

I stort sett alla har gjort diagnos på kapitel 1 och det är bra resultat, så vi tränar vidare på en högre nivå med tal och talförståelse för talen 0-20.

TIPS: Många har redan tittat på UR´s serie Livet i mattelandet. Gå in på urskola.se och sök vidare där. Vi ser ett avsnitt varje vecka nu, har hunnit till del 3, men titta gärna hemma också.

Det regnar utanför mitt fönster just nu, hösten är på väg. Tänk på att vi har utematte de flesta veckor och att det gäller att ha kläder efter väder!

                                                          Hälsningar Monica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar